12. veebr 2012

Pühapäeval, 12 veebr.

Hommikul käisin all linnas ja tulin sealt Kübara poole. Siis läksin Jassi juurde. Olivad kõik kolmekeisi kodus. Andsin sõnumed Tompi venna kätte. – Kodus olin kuni kella viieni ja läksin siis uuesti Jassi poole, kuigi enese haige tundsin olema. Ma tahtsin Tompi käest „M. Kodumaa“ [1] lisasid saada. Tõnis ei julgenud ilma venna lubada neid anda ja ma ootasin kuni ta ise kodu tuli ja küsisin siis. Sain raamatu. – Jassi pool sõime halvat ja apelsini, mis Nõmberg enese raha eest minu arvel tõi. Nemad läksivad kolmekesi ülikooli Leo Tolstoi „Elav surnukeha“ [2] üle näitliku kohut pealt kuulama, kuna aga mina Kübara poole läksin. Teda ennast ei olnud kodus, kuid Ilves oli küll. Seal olivad veel paar teist noortmeest. Ilves kõneles, et Koort ja Pihlik olevat lubanuvad nende poole alkoholi ja daamesid tuua. Nad on kanged mehed vististe ja teevad selle ka välja. – Tükikese aja pärast tuli Kübar kodu. Ajasime niisama alguses juttu, kuid pärast kaldus see Faure vabriku [2] peale. Ilves seletas, et seal olevat mitmesugused puudused. Mina ütelsin siis, et läheme Kübaraga, kui ajalehtede kaastöölised sinna järele vaatama. Kui need puudused tõesti on, siis läheb sõnum nende üle Faurel ligi tuhat rubla maksma. Tal tuleb ju mitmesugusid uuendusi teha. Meie arutasime oma minekust pikalt ja laialt ja võtsime nõuks seda neljapäeval teoks teha. Ilvese poolt tulin ma kella poole üheteistkümne ajal ära, nimelt kodu. Siin lugesin kuni ülepoole ööni hra Tompi käest toodud lisasid. On kaunis huvitavad.

[1] „Meie Kodumaa“ oli eesti ajaleht, mis ilmus Viljandis ja Pärnus aastatel 1907-1914.
[2] Leo Tolstoi (1828-1910) kirjutatud näitemäng, mis ilmus lühikest aega pärast kirjaniku surma.
[3] Tartu suurim tööstusettevõte oli mõneks ajaks Adalbert Faure'i Põllutöömasinakeskus.

Sõnade ja nimede seletamiseks palun vt ka eelmised sissekanded ja neile kuuluvad viited.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar