5. veebr 2012

Pühapäeval, 5 veebr.

Üles tulime kella poole kümne ajal. Oskar tuli sinna. Kõneles, et Rõigas olevat Kahuskiga ja Olgaga tülisse läinud, kuid uuesti sõber. Ütelsin Oskarile, et ta armastavat vististe ka mõnda nende seast, sest egas muidu alati tüdrukute juures ei oleks. Mina tulin ½ 11 ajal Kübara poolt kodu. Lugesin ja kirjutasin kella kolmeni ja läksin siis „Imperiali,“ enne Kübara pool käies, keda kodus ei olnud. „Imperialis“ oli tore draama ja kaunis kena naljamäng. Närvide peale mõjus ka „Pathe Journalis“ [1] olev pilt, kuidas keegi õhusõitja Eifelitornist uue langesirmiga alla kargas ja surma sai. Draamaajal tõusis mull kange tung rikkuse järele ja otsus kõvenes veel rohkem. Mis saan mina velskeri ametis ehk kirjanik olles. Viimases võin ainult Eestis kuulsaks saada, aga mull on tung üleilmlise kuulsuse järele. Ma pean ta kätte saama, ükskõik kas reisimisega, või mõne muu tegevusega. Kinost läksin kliinikusse. Nimrod oli seal. Ütelsin talle veel kord, et Mattot esimese võimaluse juures sõimaks ja talle minu jutu annaks. Saatsin enne kliinikusse minekut Antsonile „Meieaegse muinasjutu.“ Meie tahtsime täna Nimrodiga Veera ja Ella poole minna ja ööseni jääda. Veeral on mamma maale sõitnud, nõnda et nad üksi on. Mina neid küll ei tunne, kuid Nimrod tutvustab. Neid ei ole aga kodus. Läksime Rüütli uulitsasse, et ehk leiame nad üles, kuid neid ei olnud seal. Käisime „Karskuse Kuratoriumis“ lootes, et ehk on hra Jurkatamm seal ja ma saan talle „Meieaegse muinasjutu“ venekeelse tõlke parandamiseks anda, kuid teda ei olnud. Nimrod läks kodu, mina uisuteele. Sain Oskariga parajaste kokku, kui ta E. Ü. S. [2] välja tuli. Ta oli sealt uisuteel võitude nimekirja saanud. Läksin tema poole. Aleks tuli kodu. Oli teisel hea tuju ja pilkas mitmeid. Meie tulime sealt Oskariga ruttu ära ja läksime Riia võerastemajasse, kus Tallinnast sõitnud uisutajad korteris on. Kuid neid ei olnud kodus. Siis läksime Kübara poole. Mina kirjutasin seal Tallinna neiude nimed üles, et Oskar tallinnlaste käest järele küsiks, kas nad tunnevad neist mõnda. Küsisin Ilvese käest paberossi, kuid ta oli uhke ja ei andnud. Siis tulime Oskariga sealt ära ja läksime Jacob Leppiku poole, kust ma herra Tompi lubaga „Ulaku“ [3] paar aastakäiku lugeda võtsin. Oskar ütles, et ärgu ta andku. Ta tahtis, et ma temaga öösel vaksalisse tallinnlasi saatma läheks. Mina läksin aga kodu, ja lugesin kuni kella 12.

[1] Pathé-Journal oli maailma esimene ringvaade kinos näitamiseks.
[2] Eesti Üliõpilaste Selts.
[3] „Ulak“ oli eesti pilkeleht, mis ilmus Pärnus ja Viljandis aastatel 1907-1910

Sõnade ja nimede seletamiseks palun vt ka eelmised sissekanded ja neile kuuluvad viited.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar