2. veebr 2012

Neljapäeval, 2 veebr.

Ilves ajas meid kella 5 ajal üles. Nimrod ütles, et tal olevat hea uni ja mina vastasin, et mull mitte halvem ei ole. Tegime otsuseks esmaspäeval eksamile minna. Mina jäin uueste magama ja magasin kella ¼ 10, kuigi mind varemalt üles taheti ajada. Ülesajaja oli Nimrod, kes küsis, kas ma mitte õpima ei tulevat. Ilves olevat ta enne ära minekut üles ajanud ja tema võtnud juba raamatu üks kord läbi. Ma sõimasin tal kere täis. Ise õpib ja ei ütle mulle midagi. Tulin üles ja õpisin kuni kella ¾ 12. Siis rutasin eksamile. Brentzen küsis hobuste tõugudest ja vanadusest. Saime mõlemad Nimrodiga läbi. Just suuremat head meelt ei olnud. Läksin Kübara poole. Ta lubas kella ½ 5 ajal mind oodata. Käisin Jacob Leppiku pool. Kursusi neil pühade pärast ei ole. Läksin kohe kodu. Sõin, kirjutasin sõnumeid ja läksin tapamajasse Säre käest „Теорія ковки“ [1] tooma. Sealt tagasi tulles, leidsin Kübara enese poolt. Jõime kohvi ja läksime siis alla, „Ю. Л.“ toimetuste. Ma tulin sealt varsti ära ja läksin kliinikusse. Seal olin kella seitsmeni. Andsin Valochile nina peale. Nimrod jäi peale minu sinna. Läksin „Meie Aastasada“ juurde ja kirjutasin seal sõnumeid. Siis läksin Nimrodile Rüütli uulitsasse et E.N.K.S. uisuteele minna. Saime Alaga kokku, kes ka ühes tuli. Uisuteel tuli meile Rõigas juurde ja teretas kõiki kätt pidi. Uisuteel olivad Valk, Marie, Olga ja Luik, kuid mina ei teretanud neid ühtegi. Istusime neljakesi (Kübar) nende lähedale ja hakasime lorima. Läksivad teise pingi peale. Sõitsime kõvaste karusselliga. Pärast tuli ka veel Lüdimois. Tambergiga tegime „naisterahvaste tuas“ drama. Enne uisutee kinnipanekut tuli Alex. Kraav. Oskar läks „Vanemuisesse.“ Ajasime Alexiga tükk aega juttu. Kõneles, et teda olevat viimasel ajal kurvameelseks nimetama hakatud. Kõneles „Karskuse Sõbra“ asjadest. Lubas homme kella ½ 2 ajal minu poole tulla ja minu raamatud ära tuua. Lubasin talle mõned raamatud lugeda anda. Uisuteelt tulime lõpetusel ära. Kraav lahkus Tiigi uul. nurgalt, kuna aga meie, Nimrod, Kübar ja mina, Kübara poole läksime. Tee peal narris Nimrod voorimehi ja sülitas kogemata ühe mehele vastu rindu. Kastani uulitsas käisime Kübaraga ühes majas kedagi tutavat taga otsimas. Kübara pool läks alguses kaunis häste. Siis hakas aga teineteise pilkamine. Nimrod kiitis oma külmaverelist olekut. See on ennem üksluisne olek, koduse kasvatuse mõjul tekinud. Mina ütelsin, et minu ja Kübara nervid ära on rikutud. Siis vaielsime uhkuse üle. Ütelsin, et mina kompsuga alla linna ei taha minna. Nimrod ütles, et paljud üliõpilased käida ju ka. Tõi isegi ühe professori ette. Ütelsin, et geniused enam vähem kõik nõrgameelsed on, nagu Napoleon. Tema oli osalt minuga rahul. Enne ära tulekut oli veikene meelepahandus Kübaraga. Pahandas, mispärast olevat mina tema uisutee pileti peale oma nime kirjutanud. Lõin tal suu kinni. Kübara poolt tulin kella 12 paiku ära. Kodus kirjutasin ja heitsin kaunis hilja magama, hommiku ennast kella 8 ajal ülesajada käskides.

[1] „Sepistamise teooria.“
Sõnade ja nimede seletamiseks palun vt ka eelmised sissekanded ja neile kuuluvad viited.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar