29. jaan 2012

Pühapäeval, 29 jan.

Hommiku tulin kella 12 ajal üles, nõnda et kliinikusse ei saanud minna. Kella ½ 3 ajal läksin Kübara poole, kuid teda ei olnud kodus. Siis läksin Leppiku poole. Tema lubab homme või ülehomme Pärnu ligidale sugulaste poole raha otsima minna. Kui raha saab, siis sõidab Tartusse tagasi ja avab „Торговое посредничество.” [1] Kui aga ta sealt raha kätte ei saa, siis läheb Viljandisse aastalaadale kauplema. Saab näha. – Leppiku poolt läksin alla linna. Sain seal Alaga kokku ja käskisin homme õhtu kella 7. ajal Rüütli uulitsas olla ja mulle „Oma Maa“ tuua. Ma tahan teda Tallinnasse Brakmannile saata. Kindlaste Ala tuua ei lubanud. Siis läksin „Imperiali“ ja olin seal poole kuueni. Olivad kaunis kenad pildid. Läksin kliinikusse. Seal olivad ainult paar poissi. Teised puudusivad ja olivad üleskirjutatud. Sain Mihkelsoni poolt „Exterieri“ ja rutasin E.N.K.S. uisuteele. Kübarat seal ei olnud. Kui ma uisutee peal kõndisin, trehvasin Mariest, Olgast, Antsonist ja Rõikast mööda minema. Mina ei tahtnud neist väljagi teha, kuid Rõigas kergitas mütsi ja ütles „Tere õhtust.“ Mina vastasin kohe. Olga ütles „Suurepäraline.“ Seal üteldi veel midagi muud, kuid ma ei kuulnud. Minu teada teisi inimesi ligidal ei olnud, ja sellega olin mina siis ikkagi see, keda Rõigas teretas. Riidespaneku tuas vahtis Gerda mulle otsa, kuid ma ei teretanud. Tulin uisuteelt nende kompanii järele ära, ja läksin nendest ruttu mööda. – Kübar olivad Ilvesega kodus. Ka Kübara mamma oli seal. Kübar tahtis mammale „Meieaegset muinasjutu“ ettelugeda, ja ma andsin ta tema kätte, ja tulin ise tulema, et pärast tagasi tulla. Tagasi tulles arutasime niisama. Kübar pahandas, mispärast ma teda „Meieaegses muinasjutus“ sõimavat. Ma ütelsin, et ju ise poolemiste nõus olid. Ja ega mull seal tema kohta valet ei olnud. – Nemad läksivad kella ¾ 1 ajal magama, kuna mina aga kella 2 exterieri õpisin, kuid siis tükkis uni peale ja ma heitsin ka magama.

[1] „Kaubavahendus.“

Sõnade ja nimede seletamiseks palun vt ka eelmised sissekanded ja neile kuuluvad viited.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar