19. jaan 2012

Neljapäeval, 19 jan.

Hommikul käisin „Ю. Л.“ juures ja pärast „Meie Aastasada“ toimetuses. Hra Tomp [1] näitas minu peale pahane olevat. Õhtupoolikul käisin jälle „Ю. Л.“ toimetuses, tõlkisin sõnumisi ja küsisin Urbanovitschi [2] käest raha. Lubas homme. Saab näha, kas annab. „Postimehes“ ilmus gruppe üliõpilaste poolt vene ja eesti keeles kiri, milles teatatakse, et üliõpilased Urbanovitschiga lehe asjus läbirääkimisi on pidanuvad ja seda aineliselt kui ka vaimliselt toetada lubanud, kuid Urbanovitsch arvanud paremaks praeguse aja moodsa „zoologilise natsionalismusega“ enesele karjerat teha, mille pärast üliõpilased 16 j. toimetusest lahkunuvad. Selles võib tõtt olla. Mina usun, et Urbanovitsch küll oma lehele toetuse raha on saanud ehk saab. Kui see kindel oleks, lahkuks mina kohe toimetusest. Seda arvan mina ka praegu teha, kui oma raha kätte saan, kuid ma ei ole selle juures veel kindel. – Kübar ei olevat täna kursustel olnud. Õhtul oli ta põllumeeste aias uisuteel. – Käisin õhtul tema pool ja Ilves kõneles mulle naljakat asja, mida Kübar talle eila kõnelenud. Kübar seisnud „Postimehe“ akna juures ja üks üliõpilane tulnud talle juurde ja ütelnud vene keeles: „See naisterahvas, (muidugi Marie K. [3]), kelle peale teie mõtlete, on kaval ja veab teid nina pidi. Ärge teda usaldage.“ Kübara küsimuse peale, kas ta M. K. tunneb, vastanud üliõpilane, et „ei.“ Siis ütelnud ta Kübarale, et õpigu see hüpnotismus ja mõtetelugemine ära ja küll ta siis ise näeb. Lubanud, et ta saada veel kord Kübaraga kokku. Mina ei usu sellest mitte ühte sõna! Võimata! Käisin õhtul Jacob Leppiku pool. Olin tükk aega. Kõnelesime Kübarast ja ajalehtedest. Jacob ütles, et Kübarat kursuste peal narritavat, et ta „Ю. Л.“ talituses on. Kuulsin ka, et Kübar ainult üheainsa terve päeva kursustel olevat olnud. – Kella 9 ajal tulin kodu ja hakasin kirjutama. Tahan „Kilgile“ [4] naljasid ja „Päevalehele“ jutusid saata.

[1] Jaan Tomp (1882-1943) oli eesti ajakirjanik, aastatel 1911-1915 „Meie Aastasaja“ ja „Tartu Päevalehe“ toimetustes.
[2] Marie Kahusk.
[3] „Kilk“ oli Tallinnas aastatel 1912-1914 ilmunud pilke- ja naljaleht.

Sõnade ja nimede seletamiseks palun vt ka eelmised sissekanded ja neile kuuluvad viited.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar