24. jaan 2012

Teisipäeval, 24 jan.

Hommiku läksin kliinikusse, kuid tulin sealt ruttu ära, üteldes, et tohtri juurde lähen. Lõuna eel käisin Jacob Leppiku pool. Seal oli ka veel Kübar ja Nõmberg. Siis läksin kodu ja lugesin lehed ja kaardid läbi. Peale selle läksin poly-kliinikusse. Kella kuue ajal ootasin Kübarat Margensi kooli [1] juures ja siis läksime Lätti õllepoodi, kus võla peale õlut jõime ja sõime. Siis läksime E.N.K.S. uisuteele. Kübar sõitis, kuna aga mina uisuteel ümber hulkusin, Kübara mappe käes ja kalossid jalas. Ajasin tükk aega Nörmanniga jutu. Võtab praegu Lindpere [2] käest tundisid ja tahab konservatoriumi minna. Gerda ja Antson istusivad pingi peal. Käisin mitu korda nendest mööda, kuid teretasin viimaks ometi. Gerda võib mind endist viisi köita. Näitasin Nimrodile Gerdat ja Mariet. Riidepaneku tuppa minnes, sain Olgaga kokku. Küsisin, kas kirja ära andis ja kas ta ise sisu ka teab? Vastas, et on andnud ja et sisu ei tea. Oli näha kaunis pahane, kuid see on tema alatine viis. Marie tuli ka sinna ja nad läksivad minema. Marie küsis, kas ma nende poole tulen? Vastasin, et ei, ehk küll teadsin, et lähen. Sõitsin Rõikaga saani peal, kuid läksin varsti ära. Rõigas läks enne mind uisuteelt minema. Kui ma Kahuski poole sain, olivad seal Hans Murakin, Rõigas, Peeter, Olga ja Marie. Rõigas ja Murakin läksivad varsti ära. Rõigas küsis Peetri käest, kuna ta „misgit“ asja tuleb tooma ja Peeter vastas, et see talle ükskõik on, kas ta tuleb või ei. Peale Olga äraminekut jäi kõik nii vaikseks. Ma leian, et minu endine koduneolek sealt kadunud on. Marie ja Peetriga kõnelesin väga vähe. Marie tahtis nagu mulle midagi ütelda, kuid nähtavaste ei julgenud. Ma võtsin raamatut ja panin nad Kübara mappe sisse. Sissepanekul võtsin ma „Ю. Л.“ ümbrikud välja. Marie muutus näost. Läksin uisuteele tagasi, kust kohe ära tulime, mina, Oskar ja Kübar. Tee peal kõnelesime kirjast. Meie ei taha uskuda, et nad kolm kopikat tagasi saatmata jätavad. Kui nad seda teevad, siis ei tunne nad pilget ja eneseuhkust. Kodu tulles lugesin natukene ja läksin kella 12 ajal magama, et jalgu soojendada. See köha ei taha minust ikkagi veel lahkuda.

[1] „H. Margens’i raamatupid. kursused Tartus, Fortuna uul. nr. 6, seisavad Kaubanduse ja Tööstuse Ministeriumi all. Kursustel on otstarbeks mõlemast soost isikutele, kes kaubanduse ja tööstuse ettevõtetes teenistust tahavad leida, kaubanduseteaduslist ja keeleteaduslist haridust pakkuda.”  (Postimehe Tähtraamat 1912).
[2] Eesti muusikaõpetaja ja koorijuht Samuel Lindpere (1872-1928) oli tollal Tartu Õpetajate Seminari ja Hugo Treffneri gümnaasiumi muusikaõpetajaks. (Raimo Pullat, Lootuste linn Peterburi ja eesti haritlaskonna kujunemine kuni 1917, Tallinn 2004).


Sõnade ja nimede seletamiseks palun vt ka eelmised sissekanded ja neile kuuluvad viited.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar