26. jaan 2012

Neljapäeval, 26 jan.

Kliinikus ma täna ei käinud. Lõunaajal käisin Kübara pool. Kella ½ 4 ajal tuli ta ühes Nõmbergiga minu poole ja siis läksime välja. Ma sain mamma käest „lugemiseraha“ kaks rubla. Kübar ja Nõmberg läksivad kursustele, mina aga „Meie Aastasada“ toimetuste ja sealt „Ю. Л.“ juurde. Viisin mõlemile sõnumeid. Siis ostsin jaarmargilt raamatuid (muidugi teada, misjaoks!) ja läksin Kübarale kursuste juurde vastu. Sealt läksime ruttu „Юрьевскій Листок“i juurde, sest et Kübar Urbanovitschi käest raha tahtis võta. Sellel aga ei olnud. Ütles, et küll siis annab, korda „мои тысячи из Петербурга пріѣдут.“ [1] Sealt hulkusime Rüütli uulitsal ja ootasime Nimrodit. Ta pidi mulle „Частная Хирургія” [2] tooma, kuid ei toonud. Viivitab aga minu eksami andmist. Rüütli uulitsas saime A. V. Kraaviga kokku ja ajasime hulka aega jutu. Sealt läksin Kübaraga „Vanemuisesse.“ Ta kõneles telefoniga E.N.K.S. gümnasiumi. Põld [3] tuli telefoni juurde. Palusime Mariet kutsuda. Lubas teha seda, kuid aga ei teinud. Oli lahutamise kella tsentrali ära andnud! Viisakas tegu!!! Sealt läksime Kübaraga E.N.K.S. gümnasiumi juurde. Kübar jäi välja ootama, kuna aga mina sisse läksin. Olivad ainult Rõigas ja P. Kahusk. Hakasime mitmete asjade üle arutama. Kahusk ütles, et tema oleks mind „Ю. Л.“ juurest lahti saanud teha, kui ma „Ю. Л.“ sõnume oleks lasknud ilmuda. See oleks tal võimata olnud! Rõika poolt pakutud kolme kopika kohta ütelsin ma, et ta jutu ilmumisega tuhat korda tasutud saab. Kübara poolt saadetud kolme kopika pilkest ei saa nad aru, sest et veel nii lapselikud on. Arvavad seda ilmsüüta teoks! Ha-ha-ha! Naeru, millele naeru tarvis! Kõnelesime veel paljudest asjadest, kuid need on enam-vähem tähtsusetad. Tulin ¾ tunni pärast ära ja läksin Kübara poole. Kübar lubas homme ühes Ilvese ja minuga E.N.K.S. gümnasiumi minna, et mis see Kahuski poolt üteltud „41“ tähendab? Kahusk ütles seda täna õhtu mulle, et see vaigistavat Kübarat. Kodus uurisin rohket uut „materjali“ üle!

[1] „minu tuhanded Peterburist tulevad.“
[2] „Erikirurgia.“
[3] Vist eesti haridus- ja riigitegelane Peeter Põld (1878-1930), kes oli tollal E.N.K.S.-i direktor.



Sõnade ja nimede seletamiseks palun vt ka eelmised sissekanded ja neile kuuluvad viited.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar