5. märts 2012

Esmaspäeval, 5 märtsil.

Olin hommiku aptegis. Greving oli Peterburis, ja ma tulin sellepärast enne lõppu ära. Olin hulka aega Zirki trükikojas. Siis läksin institudi, et sealt Hugo Trefneri [1] matust vaadata. Oli hästi hulka osavõtjaid. Koolidest: Trefneri gümnasium [2], poisslaste gümnasium [3], realkool, Puschkini gümnasium [4], seminar [5], linnakool ja mitmed algkoolid. Neli eesti üliõpilaste organisatsioni „Ühenduse“ liikmed ei olnud mitte satterkuues ja tsilindrega, vaid palitutes ja „kõvad“ peas. Näitavad kohe, et ebauhkust ei salli. Institudist läksin kodu, kus tükk aega olin. Siis käisin „Meie Aastasaja“ ja „Okraina“ toimetustes. Kui kliinikusse läksin, oli see lõpenud. Hulkusin Rüütli uulitsal. Sain Kuusega kokku. Kõneles väljamaa elust ja kiitis Frankfurti Maini ääres. Väljamaal olevat ta kuus nädalat olnud. Väljamaa pass maksab 18 rubla ja sõit siit kuni Frankfurti 20 rubla ümber. Ei ole kallis. Tuli eneselgi himu sinna minna. Kui velskerite kooli lõpetan, olen paar aastat koha peal, katsun kusagilt raha lainata ja lähen Medvaidasse või Schtrelitsisse [6] insheneriks õpima. See on tore. Head tuleviku plaanid. Õhtu tulin kella 9 ajal kodu ja lõpetasin juttu „Vastu tahtmist“ ära. Tuleb teda hästi ümbertöötada.

[1] Hugo Treffner (1845-1912) oli eesti kultuuritegelane ja Hugo Treffneri Gümnaasiumi asutaja.
[2] Vt. viide 1.
[3] Tartu Poeglaste Gümnaasium.
[4] Tartu Puškini Gümnaasium.
[5] Tartu Õpetajate Seminar.
[6] Ehk saksa ajalooline suurhertsogkond Mecklenburg-Strelitz.

Sõnade ja nimede seletamiseks palun vt ka eelmised sissekanded ja neile kuuluvad viited.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar