2. märts 2012

Reedel, 2 märtsil.

Üle mitme päeva hakan ma jällegi päevaraamatut kirjutama. Mittekirjutamise põhjuseks oli aeg. Katsun siiakohta mõne viimase päeva sündmused kokkuvõtta. Kolmapäeval olin „Patologiaga“ eksamil, kuid kukusin läbi. Nõndasama ka Nimrod. See just väga minu peale ei mõjunud. Eksamilt läksin „Ю. Л.“ toimetuste, kust Kübaraga ära tulin. Käisin „Meie Aastasada“ ja „Oleviku“ juures. Sõitsime Kübara poole. Käisime endid Ropka tee peal üles võtmas. Õhtul käisime Aina saunas. Olime vintis. Võtsime langenud naisterahvas. Aeg läks lõbusaste mööda. Kodu tulime kella 12 ajal. Ilves ja Nimrod ütlesivad, et meie olevat täis ja ei tea, kus käinud. Salgasime maha. Ööd ma Kübara pool ei olnud, vaid tulin sealt kella poole kahe ajal ära. Ilves ei lasknud enda juurde kedagi magama minna. Neljapäeval olin aptegis. Siis käisin „Ю. Л.“ juures. Õhtupoolel käisin „Meie Aastasada“ toimetuses raha saamas, kuid hra Aviksoni [1] ei olnud seal. Siis läksin „Okraina“ toimetuste. Olen ka seal sõnumesaatja. Kella kaheksa ajal läksin Kübara poole. Teda ei olnud kodus. Ilves hakas minuga ülitsema, sõimas mind. Kübara ema olevat seal käinud ja kõnelnud, et mina vedavat Saschat õllepoodidesse jooma ja panevat tema nahka. Minul läks ka hing täis. Siis ütles Ilves veel, et mina olevat „[...].“ Ta nõudis minu käest selle eest raha. Lapselik noormees. Annab ise ja nõuab. Naljakas. Tulin Nimrodiga sealt välja ja saime uulitsal Saschaga kokku, kes kodu sõitis. Nimrod läks temaga sisse, kuna mina välja jäin, et pärast järele minna. Kõndisin tükk aega. Läksin. Ilves ei lasknud sisse. Hüüdsin Saschat. Tema ei tulnud ja tegi välja nagu ei oleks kuulnudgi, kuid kuulis siiski. Seda ütles mulle ka Nimrod täna. Siis läksin Nõmbergi poole. Jass oli „Vanemuisesse“ lauluproovile läinud. Mängisin Nõmbergiga kuni kella 11 kaardisi ja läksin siis kodu. Nõmberg sõidab 11 vanemate poole. Täna hommiku olin kliinikus ainult viis minutit ja läksin siis Zirku juurde. Hra Urbanovitsch ütles, et „Ю. Листок“ jääb seisma. Põhjuseks on see, et Zirk enam teda võlgu edasi ei trükki. Kas ta jäädavalt kinni jääb, ei ole teada, sest et ta siis vististe käima hakkab, kui abiraha saab. „Okraina“ väljaandjad ja toimetajad tahtsivad „Ю. Л.“ toimetuse ruumi enesele, kuid Zirk ei anna, sest et „Okraina“ juures läbiotsimine ette võivat tulla ja see ei olevat talle mitte sugugi meelejärele. See on tõsi. Kõnelesin Kübaraga. Ütelsin, et ta peab emale selgeks tegema, et ma mitte teda jooma ei vea. Ütles, et olevat täna hommiku seletanud. See ei ole tõsi. Ta ei kõnelnud emale minu kaitseks midagi. Olgu peale. Ma olen enese pääle küllalt teiste patusid võtnud. Ma saan kunagi Kübara emale kõik ära seletama. – Küsisin Sascha käest raha. Ütles, et temal ei olevat ja nõudis, et mina andku viimane tärmin. Mina vastasin, et see oleneb temast ära. Tema nõudis, aga et ma ütleks. Nimetasin siis kolmapäeva. Ma ei usugi, et ta mulle siis ära maksab. Ta küsis, kas siis meie vahel kõik lõpetatud on. Vastasin, et nagu soovib. Ükskõik. Temaga lahkudes, läksin „Meie Aastasada“ toimetuste. Tegime rehknungi. Nende oma oli minu omast palju vähem. Viimaks saime siisgi selgeks, kuid nad võtsivad kahe kuu eest lehe hinna maha. Saadud rahaga õiendasin tarvilisi asju. Õhtupoolel käisin kliinikus. Nimrodi käest sain Laugmanni [2] poolt antud „Lord Listeri“ [3] I ande. See on üks minu esimestest tõlgetest. Laugmann olevat lubanud mulle kõiki andeid anda. Aitäh! Tarvis oleks temaga ära leppida. – Õhtu tulin kella 8 ajal kodu.

[1] Vt 13. veebruari 1912, viide 2.
[2] Ehk Langmann.
[3] „Lord Lister“ oli väljamõeldud karakter saksa följetonis „Lord Lister, genannt Raffles, der Meisterdieb“ (hiljem „Lord Lister, genannt Raffles, der große Unbekannte“), mis ilmus esimest korda 1908. aastal.

Sõnade ja nimede seletamiseks palun vt ka eelmised sissekanded ja neile kuuluvad viited.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar